Als CEO’s weet u dat een goede reputatie essentieel is. U bent het boegbeeld van uw organisatie. Dagelijks moet u ingrijpende besluiten nemen. U bent verantwoordelijk. De spotlights kunnen fel zijn.
“High-profile, effective leaders, whether political or corporate, are a major reputational asset. Promoting and using confident, clear-spoken C-suite leadership helps give a public face to a company. In fact, Reputation Institute data shows a direct correlation between CEO reputation and wider company reputation.” (Bron: Reputation Institute)”
Kortom, denk na over uw reputatie. Hoe wilt u gezien worden? Wat wilt u nalaten? Welke rol wilt u spelen? Wat is uw verhaal? Welke platforms kiest u om uw verhaal te vertellen? Welke rol spelen media?
Uw reputatie werkt als een magneet. Tenminste, als u een goede reputatie heeft.
Een slechte reputatie? Kijk uit, voordat u het weet bent u een paria. Ophef ligt altijd op de loer
Of zoals Warren Buffett zei: “It takes 20 years to build a reputation and five minutes to ruin it. If you think about that, you’ll do things differently.”
Wilt u het ook ‘differently’ doen? Neem contact op met Frank Körver.
Uw reputatie als leider is goud waard