CEO & REPUTATIE

Over Frank Körver

Hi! Mijn naam is Frank Körver. Partner bij en mede-oprichting van Wepublic.

Ik ondersteun organisaties – (semi)publiek, privaat en ngo’s – bij vraagstukken op het gebied van strategieleiderschapreputatie en strategische communicatie. Organisaties bellen mij en mijn collega’s voor het helpen oplossen van lastige issues en het managen van crises. In mijn werk mag ik fungeren als gesprekspartner van senior executives en bestuurders.

Wepublic is een toonaangevend adviesbureau met vestigingen in Amsterdam en Den Haag. De meer dan 30 medewerkers zijn werkzaam op het vlak van reputatie, communicatie en public affairs. 

Naast mijn advieswerk verricht ik graag onderzoek. Ook publiceer ik met regelmaat. Zo ben ik co-auteur van het Strategisch Communicatie Frame . Ook heb ik een boek over issuemanagement geschreven.

Mijn blog heet The Connected Leader. Dit blog gebruik ik voor inhoudelijke verdieping en – door het managen van die site – voor het oefenen van mijn digital skills & knowhow.

Frank Körver
Foto: Phil Nijhuis

Hoe wij voor u van waarde kunnen zijn

Typische vragen waar organisaties en hun leiders ons voor in schakelen:
– Hoe managen we crises en beschermen we reputaties van CEO’s?
– Hoe positioneren we leiders en versterken we hun profiel?
– Hoe kunnen we effectief anticiperen op reputatierisico’s?
– Hoe creëren we een ijzersterke strategie en maken we de juiste keuzes? 
– Hoe versterken we onze reputatie in de samenleving en bij onze stakeholders? 
– Hoe verbeteren we relaties met stakeholders in een veeleisende en turbulente omgeving? 

Mijn kracht: het aanbrengen van orde, structuur en focus, het verbinden van communicatie met business & strategie en bruggen slaan tussen c-suite en stakeholders. 

Organisaties waar ik voor werk of heeft gewerkt zijn o.a. VodafoneZiggo, BinckBank, HEMA, FrieslandCampina, ING, Aegon, ABP, APG, Schiphol, Rijkswaterstaat, Reclassering Nederland, Zilveren Kruis, Enexis, mboRijnland, Hogeschool van Amsterdam, Re-Match, Hoogheemraadschap Rijnland en diverse ministeries. 

Mijn klanten zijn op zoek naar praktische oplossingen voor belangrijke en vaak gevoelige vraagstukken en ze waarderen mijn no-nonsense manier van werken. 

Oprichter Wepublic

In 2013 heb ik samen met collega’s van Boer & Croon het adviesbureau Wepublic opgericht. Wepublic telt inmiddels meer dan 25 professionals en heeft in korte tijd een toppositie in de markt opgebouwd. 

Logo

Ik ben ontzettend trots op het bureau dat we hebben neergezet. Of het nu gaat om het strategisch managen van issues of het ontwikkelen van winnende strategieën, we draaien er onze hand niet voor om. We mogen werken voor de mooiste klanten. Wepublic is een sterk merk geworden in haar sector. 

Organisaties schakelen ons in voor vraagstukken op het gebied van reputatie, communicatie en public affairs. Deze vraagstukken zijn vaak strategisch en bijna altijd complex. De essentie van het werk van Wepublic: het bouwen aan vertrouwen in een uitermate turbulente publieke arena waar reputatie en perceptie steeds belangrijkere factoren zijn.

Door de verschillende specialismen binnen het kantoor en de geïntegreerde aanpak kan Wepublic het verschil te maken voor haar klanten. Van inzicht en inspiratie tot realisatie en evaluatie. Daarbij richten wij ons op het realiseren van harde resultaten, bij voorkeur meetbaar. Geen communicatie om de communicatie. Geen public affairs om de public affairs. Maar focus op duurzame impact.

Een belangrijke pijler onder de dienstverlening van Wepublic is intelligence. Het intelligence team van het bureau houdt continu een vinger aan de pols bij het maatschappelijke debat, monitort de voor klanten relevante ontwikkelingen en draagt bij aan inhoudelijke vernieuwing van het vak. Die kennis versterkt adviezen en helpt klanten betere besluiten te nemen.

Schuiven naar boven